راهنمای روانشناسی بصری در طراحی رابط کاربری (جلد ۲)

اهمیت چیدمان محتوا در واکنش‌های بصری

راهنمای روانشناسی بصری در طراحی رابط کاربری (جلد ۲)

Web UI Design for the Human Eye ۲

طراحی رابط کاربری

تعداد صفحات: ۴۹ صفحه

زبان کتاب : انگلیسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه : ۱۲۰ دقیقه

دریافت کتاب
دیدن همه کتابها

این کتاب، جلد دوم یک سه گانه بسیار مفید با موضوع طراحی UI است و در ادامه‌ مطالب اصول و سلسله مراتب طراحی بصری جلد اول، نوشته شده ‌است. در این جلد، نویسنده از یک اصل یکپارچه‌سازی در طراحی UI صحبت می‌کند و در این راستا سر فصل‌های زیر را به خوبی پوشش می‌دهد:

  • اهمیت یکپارچه‌سازی طراحی بصری.
  • آموزش ایجاد یکپارچگی بصری در تمام اجزای طراحی به منزله ایجاد رابط کاربری آسان‌تر.
  • آنالیز نمونه‌های موردی برای کاربرد یکپارچه‌سازی بصری در شرکت‌هایی بزرگی مانند؛ Squarespace ، Redhat، Jukely، Wunder- list
  • نویسندگان این کتاب درباب اهمیت مطالبش عنوان می‌کنند که؛ حس بینایی قوی‌ترین حس انسان ‌است و این حس بر تمام تصمیم‌گیری‌ها تاثیر می‌گذارد، بنابراین ایجاد حس اعتماد در کاربر و تمایز از رقبا نیازمند منعکس کردن نظم و منطق در طراحی‌ها است. نظم و منطقی که با حذف تناقض‌ها و یکپارچه‌سازی طراحی‌ها تعریف می‌شود. گفتنی است، این سه گانه، نکاتی از طراحی UI و مسائل روانشناختی انسانی مربوط به آن‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد به طوری‌که نکات قابل توجهی که در زیر به آن اشاره می‌شود وجه تمایزی برای این سه کتاببه حساب می‌آید:
  • ۲۵۰ مثال از بهترین شیوه‌های طراحی صفحات وب‌سایت بر اساس اصول روانشناسی بصری.
  • ۷۰ آنالیز از شرکت‌های بزرگ که آموزه‌های کتاب در طراحی‌شان اتفاق افتاده است.
  • ۱۳ فصل در باب نکات کاربردی طراحی UI.

این کتاب توسط گروه نویسندگان وب‌سایت UXpin؛ Kamil Zieba، Krzysztof Stryjewski ،Matt Ellis نوشته شده‌است.

دیگر مجموعه کتاب‌های مرتبط  :

  1. راهنمای روانشناسی بصری در طراحی رابط کاربری(جلد ۱)
  2. راهنمای روانشناسی بصری در طراحی رابط کاربری(جلد ۳)