بررسی کمپین تبلیغاتی کیومری

هدفمندی درست = نرخ تبدیل بیشتر

بررسی کمپین تبلیغاتی کیومری
درباره‌ی شرکت کیومری

کیومری یک سرویس بارگذاری ویدئو است که به شما کمک می‌کند تا ویدئوهای خود را ذخیره کنید و آنها را در هر جایی به اشتراک بگذارید.

نوشته شده توسط رامین شجاعی - ارسال شده در

در این نمونه موردی به این مهم می‌پردازیم که چگونه یک هدفمندی درست به کمپین تبلیغاتی شما کمک می‌کند. کمپینی که با هدفمندی نادرستی جلو می‌رود، هم از نظر هزینه‌ای و هم از نظر نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود. کیومری از کسب‌وکارهایی بود که با هوشمندی خاصی توانست وضعیت کمپین خود را بهبود بخشد. این وب‌سایت برای اینکه نتایج بهتر و مطلوبی از کمپین خود دریافت کند، روی کمپین خود فرآیند A/B تست انجام داد تا بتواند شرایط بهتری از همه لحاظ برای خود فراهم آورد.

  • ۲x

    نرخ تبدیل
  • ۵۰٪-

    هزینه جذب کاربر

مشکلات و اهداف:

همه سرویس‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند، اولین دغدغه آنها این است که برندینگ کنند و بیشتر دیده شوند و از طرفی، عضوگیری یکی از چالش‌های آنها به حساب می‌آید. کیومری هم دقیقا با همین دو مسئله روبرو بود و به همین علت، تصمیم گرفته که تبلیغات خود را از فضای آنلاین آغاز کند تا با هزینه‌ای کمتر به بازاریابی بپردازد.

راه‌حل:

کیومری برای دریافت نتایج بهتر، تصمیم به انجام A/B تست گرفته‌بود و به این منظور کمپین خود را در دو کمپین و با دو هدفمندی موضوعی زیر فعال کرد: در کمپین A هدفمندی موضوعی “خبری و نشریه آنلاین” انتخاب شد. در کمپین B هدفمندی موضوعی “فناوری اطلاعات، اینترنت، وب” انتخاب شد. بودجه کلی و بودجه روزانه هر دو کمپین یکسان در نظر گرفته شد.

نتایج:

۱- ۲ برابر شدن نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی B نسبت به کمپین A ۲- کاهش ۵۰٪ هزینه جذب هر کاربر در کمپین B نسبت به کمپین A