بررسی کمپین بنری ماربلین

فروش زیورآلات به صورت آنلاین

بررسی کمپین بنری ماربلین
درباره‌ی شرکت ماربلین

مرکز برند MARBELIN در هنگ کنگ واقع شده و زیر مجموعه‌ی شرکت تجاری .HK Golden Road co می باشد. سابقه این برند در ساخت و فروش انواع زیور آلات با کیفیت درجه یک در شرق آسیا است.

نوشته شده توسط بهرام حبیبی - ارسال شده در

ماربلین (marbelin.com) وب‌سایت فروش زیورآلات، اخیرا فروش آنلاین خود را در دسته‌بندی‌های متعدد شروع کرده است. مجموعه ماربلین تلاش کرده است تا با طراحی و جمع‌آوری مجموعه زیورآلات اقتصادی و در عین حال خاص، مخاطبان هدف خود را جذب نماید.

  • ٪۲۵۰۰

    افزایش ترافیک سایت
  • ٪۴۰

    ثبت سفارش از ترافیک ورودی

مشکلات و اهداف:

جهت معرفی بهتر برند و تسریع در سفارش و فروش از طریق سایت، پیشنهاد طراحی و اجرای کمپین بنری CPC  ارایه شد. با وجود وب‌سایت، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام، مجموعه ماربلین به دلیل کم بودن میزان بازدید روزانه وب‌سایت (و در نتیجه به طور مستقیم فروش) در صدد افزایش میزان بازدید کلی این کانال‌ها و افزایش میزان فروش محصولات بود.
با توجه به بررسی‌های انجام شده از دشبورد گوگل آنالیتیکس و همچنین میزان تعاملات انجام شده در شبکه‌های مجازی توسط مشتریان، به علت نوپا بودن کسب‌و‌کار عمده‌ترین مشکل در مسیر فروش محصول و جذب کاربران، عدم شناخت عمومی از برند تشخیص داده شد.

marbelin-banner

راه حل:

با توجه به مشکل شناسایی شده پیشنهاد اجرای یک کمپین بنری در شبکه نمایش تبلیغات ای‌نتورک به مشتری داده شد. در این راستا تلاش شد تا با درج تصویر محصولات خاص ماربلین و همچنین لحاظ کردن یک Call to action مناسب جهت استفاده از طرحهای تخفیفی، مخاطبین به سایت ماربلین هدایت شوند.
پس از دو هفته از اجرای کمپین بنری، با توجه به نیاز مشتری جهت اجرای فاز جدید کمپین برای معرفی محصول جدید وب‌سایت، کمپین اولیه متوقف شد که فرصت بسیار مناسبی جهت بررسی میزان اثرگذاری کمپین در Brand Awareness ماربلین بود.

نتایج:

با بررسی‌های انجام شده بعد از آنالیز وب‌سایت ماربلین در سه بازه دو هفته‌ای ۱- پیش از اجرای کمپین ۲- حین اجرای کمپین ۳- پس از اجرای کمپین، اثرگذاری تبلیغات کلیکی در افزایش آگاهی از برند به میزان معناداری مشخص گردید.

  • حین اجرای کمپین به صورت متوسط روزانه ۲۵ برابر session بیشتری دریافت کرد (افزایش ۲۵۰۰ درصدی ترافیک وبسایت)
  • بیش از ۶۰ درصد از session ورودی از طریق تبلیغات بنری ای‌نتورک بوده که ۴۰ درصد آن منجر به ثبت سفارش شده است

شایان ذکر است که افزایش شناخت برند باعث تداوم ثبت سفارش در بازه ۱۴ روزه پس از توقف تمامی کمپین‌های تبلیغاتی شده است. بیش از ۷۰ درصد ثبت سفارش‌ها در اثر ورود مستقیم کاربران (direct traffic) به وب‌سایت بوده است، که به خوبی بیانگر پیشبرد هدف برندینگ می‌باشد.