بررسی کمپین CPC هایپرکا

سرنخ‌هایی برای بازاریابی بهتر

بررسی کمپین CPC هایپرکا
درباره‌ی شرکت هایپرکا

سوپرمارکت آنلاین هایپرکا با تمرکز بر فروش اینترنتی خواروبار و محصولات مصرفی روزانه از مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. همزمان با افزایش تنوع نوع و برند محصولات خود، شروع به گسترش مناطق تحت پوشش خود کرد.

نوشته شده توسط رامین جابری

جمع آوری سرنخ (Lead Generation) یکی از مواردی است که در بازاریابی درونی (Inbound Marketing) اهمیت بسیاری دارد و می تواند مستقیما روی فروش و آینده یک کسب‌وکار اینترنتی تاثیر مثبت بگذارد. در نمونه موردی هایپرکا سراغ چالش‌های این سوپرمارکت آنلاین می‌رویم که کار خود را تازه شروع کرده و به واسطه تبلیغات کلیکی تواسنته بازخوردهای بسیار مثبتی از بازاریابی خود دریافت کند. در کنار عنوان کردن چالش هایپرکا، جزییاتی از کمپین این فروشگاه آورده شده که حاوی بنر و صفحه فرود این کمپن کلیک است و علت موفقیت این کمپین CPC را واضح‌تر می‌کند.

  • +۴۲۰

    سرنخ (ایمیل)
  • + ۲۰۰

    فاکتور فروش
  • - ۵۰۰۰

    در رتبه الکسا

مشکلات و اهداف:

هایپرکا یک سوپر مارکت آنلاین با تخفیف‌های متفاوت و گوناگون است که از ۲ ماه قبل کار خود را آغاز کرده و سعی دارد با رساندن مایحتاج خانواده­‌ها، در کمترین زمان ممکن برای مشتریان خود ارزش آفرینی کند، اما همیشه یکی از دغدغه­‌های کسب و کار های آنلاین، جذب مشتریان در گام اول و حفظ و نگهداری آن­ها در گام دوم به حساب می‌آید که برای یک کسب و کار نوپا می­‌تواند هم زمان­‌بر باشد و هم هزینه­‌های زیادی را بدنبال داشته باشد و به این منظور لازم است که از آن افراد، سرنخ‌ هایی (Lead) جمع‌آورری شود.

راه حل:

با مشاوره­‌هایی که کارشناسان ای‌نتورک به این سوپرمارکت آنلاین گسترده دادند ، کمپین­‌های تبلیغاتی هایپرکا با استراتژی جمع­‌آوری ایمیل شروع شد و در این کمپین بنر و صفحه­ فرود همگی طوری طراحی شده بودند که ایمیل افراد علاقمند به محصولات هایپرکا جمع­‌آوری گردد. از آنجایی که باید یک عامل ترغیب کننده وجود داشته باشد تا کاربران جذب آن شوند. لذا سوپر­مارکت اینترتنی هایپرکا کمپین تبلیغاتی خود را به این صورت در نظر گرفت که کاربران با وارد کردن ایمیل خود می­‌توانستند از یک کد تخفیف برای اولین خرید خود استفاده کنند.

hyperka-campaign-banner
بنر تبلیغاتی این کمپین
hyperka
صفحه فرود این کمپین

نتایج:

با کمک و مشاوره­‌های کارشناسان Anetwork ، سوپرمارکت آنلاین هایپرکا توانست این امر را به نحو احسن نیز به مرحله اجرا برساند که نتایج حاصل از این کمپین ۳۰ روزه به صورت زیر است :

  • دریافت ۴۲۰ ایمیل
  • جذب ۵۵ عضو تلگرام
  • ثبت ۲۰۰ فاکتور فروش
  • جذب ۲۵ کاربر جدید و ثبت نام شده
  • کاهش ۵۰% رتبه الکسا از رتبه ۱۰۰۰۰ به ۵۰۰۰