بررسی کمپین هتل قصر طلایی

نتایج زودهنگام یک کمپین

بررسی کمپین هتل قصر طلایی
درباره‌ی شرکت هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی در سال ۱۳۸۶ پایه‌گذاری شد و با رعایت استانداردهای هتل‌داری جهانی، توانسته به یکی از هتل‌های مطرح شهر مشهد تبدیل شود. این هتل که مجموعا ۶۱۰ اتاق برای اقامت دارد، با معماری ویژی خود توانسته به یکی از جاذبه‌های شهر مشهد تبدیل شود.

نوشته شده توسط رامین جابری - ارسال شده در

وقتی که بودجه خوبی برای تبلیغات داریم و به راحتی می‌توانیم در تبلیغات محیطی خود مانور دهیم، گمان می‌کنیم که همه قشرها را هدف گرفته‌ایم و دیگر راهی نیست که بتوانیم به جذب مخاطب بپردازیم. در صورتی که تبلیغات محیطی و چاپی، بیشتر روی برندینگ و دیده شدن ما تاثیر می‌‍گذارند و به صورت مستقیم روی فروش تاثیری ندارند. در این نمونه موردی به یک هتل مشهور در شهر مشهد اشاره می‌کنیم که بواسطه یک راهکار دیجیتال سعی بر افزایش رزرو آنلاین خود داشته و نتایج خوبی در ۱۰ روز اول کمپین خود بدست آورده است. در ادامه چالش، راهکار و آنالیز نتایج قابل مشاهده هستند که برای شما مفید خواهند بود.

  • ۳۰٪

    افزایش فروش

مشکلات و اهداف:

کسب‌وکارهایی که به اندازه کافی شناخته شده هستند، همواره نیاز به تبلیغات دارند و به واسطه روش‌های مختلف بازاریابی می‌توانند مخاطبانی از قشرهای مختلف را هدف بگیرند. هتل قصر طلایی از هم پس از تبلیغات گسترده خود، به این نتیجه رسیده بود که لازم است در فضای آنلاین هم به جستجو مخاطب هدفش بپردازد و افراد را بواسطه راهکارهای موجود، هدفگیری کند.

البته هدف اصلی هتل قصر طلایی این بود که بتواند از طریق وب‌سایت خود، تعداد رزروهایش را افزایش دهد و ترافیکشان به مقدار قابل قبولی افزایش پیدا کند.

راه‌حل:

قصر طلایی در اولین قدم دیجیتال مارکتینگ خود، تصمیم گرفت که از تبلیغات کلیکی استفاده کند و یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرد تا بتواند ترافیک خود را افزایش داده و در طول کمپین، تعداد رزروهای آنلاین خود را آنالیز کند و سپس به نتیجه‌گیری بپردازد.

نتایج:

این هتل قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کند، در یک بازه ده روزه توانست ۳۰۲ رزرو به ثبت برساند، در صورتی که پس از ۱۰ روز از شروع کمپین تعداد رزروها حدود ۳۰% افزایش یافت. یعنی در یک بازه ده روزه دیگر، ۳۹۸ سفارش به ثبت رسید.

از سوی دیگر آنالیز وب‌سایت هتل قصر طلایی نشان می‌دهد که Session های ایجاد شده جدید، حدود ۶۸% کل Session های ایجاد شده را تشکیل می‌دهند.

جالب اینجاست که یکی از Goal های تعیین شده در گوگل آنالیتیکس دسترسی مخاطب به صفحه رزرواسیون آنلاین بوده که نسبت به ماه قبل، رشدی ۱۰۰۰% درصدی داشته.