نمونه موردی دیجی‌کالا

یک A/B تست برای انتخاب بنر بهتر

نمونه موردی دیجی‌کالا
درباره‌ی شرکت دیجی‌کالا

دیجی‌کالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروه‏‏‌های مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بی‌نظیر در دیجی‌کالا عرضه می‏‏‏‌شوند.

نوشته شده توسط رامین جابری - ارسال شده در

در این نمونه موردی بیشتر روی طراحی بنرهای تبلیغاتی تمرکز کرده‌ایم. با مطرح شدن سیستم بنرساز، سوالی پیش آمده بود که آیا بنرهای طراحی شده توسط این سیستم اثربخش هستند یا خیر. به همین دلیل، دیجی‌کالا تصمیم گرفت که در کنار بنرهای تبلیغاتی خود که فرمت آنها GIF بود، بنرهایی با سیستم بنرساز طراحی کند و در کمپین تبلیغاتی iPhone SE خود، آنها را تست کرده و مقایسه کند. این A/B تست نتایج جالبی دربر داشت که در ادامه این نمونه موردی آن را بیشتر تشریح می‌کنیم.

  • ۳x

    CTR

مشکلات و اهداف:

در آستانه عرضه سرویس سیستم بنرسازی ای‌نتورک، دیجی‌کالا تصمیم گرفت که کمپینی در جهت تبلیغ و فروش گوشی‌های آیفون SE شروع کند. اما به این چالش برخورد کرده بود که آیا بنرهای طراحی شده بواسطه سیستم بنرساز، پاسخگوی نیازهای دیجی‌کالا هستند یا بهتر است که طراحی بنرهای خود را به دست طراحان بسپارند؟

راه‌حل:

دیجی‌کالا تصمیم گرفت که یک A/B تست انجام دهد و بنرهای طراحی شده برای تبلیغ iPhone SE را با نسخه‌های آماده شده با سیستم بنرساز ای‌نتورک تست کند.

نتایج:

نتیجه جالب آزمایش A و B یا همان (A/B Testing) بنرهای کمپین آیفون SE دیجی‌کالا در بازه زمانی مشابه مابین بنرهای ساخته شده توسط سیستم بنرساز ای‌نتورک و بنرهای فرمت GIF طراحی شده به شرح زیر بود:

بنرهای طراحی شده (GIF) :
300x250
CTR: 0.11 (Campaign Average)
بنرهای ساخته شده با سیستم بنرساز آنلاین ای‌نتورک:
Screen-Shot-2016-04-12-at-11.48.52
CTR: 0.39 (Campaign Average)
حالا بیاید نگاهی به آمار تمامی بنرهای این کمپین بندازیم:
banner-design
بنرهای GIF
banner-gen
بنرهای سیستم بنرساز

همانطور که مشاهده کردید، بنرهای ثابت و تماما محصول محور بیش از سه برابر نرخ کلیک‌خوری بیشتری را داشتند. بنابراین توصیه می‌کنیم در بنرهای محصول محور خود پارامتر‌های محصول، قیمت و دکمه فراخوان را همواره ثابت نگه دارید.