بررسی کمپین نمایشگاه تجاری چاینا هوم

اهمیت استفاده از کانال‌های تبلیغاتی مختلف

بررسی کمپین نمایشگاه تجاری چاینا هوم
درباره‌ی شرکت چین هوم لایف

چین هوم لایف در ایران موثرترین پلت فرم برای شرکت‌های برتر چینی که به دنبال تجارت در ایران هستند خواهد بود و خریداران تضمین خواهند شد که کالا‌ها را با بهترین کیفیت و تنوع وسیعی ازتولیدکنندگان را در نمایشگاه برای انتخاب خواهند داشت.

نوشته شده توسط پیمان خلیلی

نمایشگاه تجاری چاینا هوم لایف (China Home Life) نام مجموعه نمایشگاهی است که هر ساله در یکی از کشورهای در حال توسعه برپا می‌شود و تاکنون کشورهای مهمی چون برزیل، مصر، لهستان، آفریقای جنوبی، مکزیک، اردن، ترکیه، قزاقستان، نیجریه، کنیا و امارات متحده میزبان این نمایشگاه بوده‌اند و سال 2017 نوبت تهران و مجموعه شهر آفتاب بود تا میزبان 900 تولید کننده چینی در این نمایشگاه باشد.

  • ٪۲۵

    افزایش نرخ تبدیل
  • ٪۴۰

    افزایش بازدید از دیگر صفحات

مشکلات و اهداف:

ملاقات بین تجار و شرکت‌های ایرانی با تأمین‌کنندگان چینی باید از قبل و از طریق ثبت نام در سایت نمایشگاه تنظیم می‌شد و چالش بزرگ مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه ثبت نام تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها بود تا تمام ۹۰۰ تأمین کننده فرصت مناسبی را برای پرزنت و عقد قرارداد با بازرگانان و شرکت‌های ایرانی داشته باشند.

رویکرد اصلی ای نتورک در این کمپین استفاده از کانال‌های متعدد بود تا ازطریق ایجاد هم افزایی بین کانال‌های مختلف، انگیزه بیشتری را برای ثبت نام افراد ایجاد کند.
با توجه به زمان موجود (حدود ۲ ماه) دو هدف اصلی برای این کمپین در نظر قرار گرفت. در فاز اول تمرکز بر ایجاد آگاهی و فاز دوم جمع آوری لید و ثبت نام کاربران.

راه حل:

جهت دستیابی به هدف اول یعنی ایجاد آگاهی، تبلیغات بنری ای‌نتورک با دکمه فراخوانی که کاربران را مشتاق به دریافت اطلاعات بیشتر کند در نظر گرفته شد و صفحه فرود در این مرحله صفحه اصلی نمایشگاه در نظر گرفته شد تا کاربران اطلاعات جامعی از نمایشگاه و محصولات آن بدست آورند.

پس از دست‌یابی به شاخص‌های موردنظر در این مرحله – مثل افزایش حدود ۵۰ درصد در تعداد سیشن، کاهش ۲۰ درصدی نرخ پرش و افزایش ۴۰ درصدی میانگین تعداد صفحه بازدید شده – زمان این بود که به هدف دوم و اصلی کمپین یعنی جمع‌آوری لید پرداخته شود.

در مرحله دوم ظاهر بنر به دلیل استفاده از آگاهی ایجاد شده در مرحله اول تغییر داده نشد و تنها دکمه فراخوان به “رایگان ثبت نام کنید” تغییر پیدا کرد و صفحه ورود جدیدی متناسب با نیاز این مرحله طراحی گشت  لینک صفحه فرود

همچنین در این مرحله از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و کمپین خبری نیز استفاده شد.

با اجرای کمپین‌های کوچک و متعدد شبکه اجتماعی به همراه تست بنر، متن و کانال‌های متفاوت تلاش شد تا به بهترین شکل ممکن در هر کمپین نتایج بهبود داشته شوند.

با استفاده از کمپین خبری و ارسال آن به مهمترین و مرتبط‌ترین خبرگزاری‌های کشور نیز دو هدف مد نظر قرار داده شد. ثبت نام مستقیم کاربران و کمک به سایر کانال‌ها جهت افزایش نرخ تبدیل.

نتایج:

حالا همه چیز تحت کنترل بود. کمپین بنری تعداد لید مناسبی را ایجاد می‌کرد. بهبود کمپین شبکه اجتماعی باعث افزایش نرخ تبدیل از ۱۲% به بیش از ۲۵% شد. کمپین خبری نیز هر چه به روزهای پایانی نزدیک‌تر می‌شد در کنار نرخ تبدیل مستقیم خود، بیشتر نقش پشتیبانی خود را نشان می‌داد و تعداد تبدیل‌های کمکی (Assisted Conversions) قابل توجهی را ایجاد کرد.

نکته نهایی و جالب این کمپین افزایش تعداد زیاد ثبت نام کاربران از طریق ورود مستقیم (Direct) به سایت و جستجو در گوگل (Organic) به مرور زمان بود که نشان می‌داد تمامی کانال‌ها علاوه بر نقش‌های اصلی خود چه تأثیر مهمی در آگاه سازی و افزایش نرخ تبدیل این دو کانال داشته‌اند.