بررسی کمپین تبلیغاتی بیدک

آنالیزی برای بهبود نتایج

بررسی کمپین تبلیغاتی بیدک
درباره‌ی شرکت بیدک

بیدک پلتفرمی برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین است. این کسب‌وکار به مخاطبانش مواردی چون امکان اضافه کردن کالاها، مدیریت سفارش‌ها و تنظیمات ظاهر فروشگاه را ارائه می‌دهد.

نوشته شده توسط امیرحسین موسوی - ارسال شده در

بیدک که یک پلتفورم برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین است، کمپینی به منظور برندینگ و افزایش تعداد کاربر راه‌اندازی کرده بود که با مشکلی مواجه شد. این کسب‌وکار اینترنتی از کمپین خود نتیجه مطلوبی نگرفته بود و به همین علت تصمیم گرفت که با گرفتن مشاوره، وضعیت خود را بهبود بخشد.

  • ۲۱٪

    افزایش CTR
  • ۵x

    تعداد ثبت‌نام
  • ۲x

    نرخ تبدیل

مشکلات و اهداف

کمپین بیدک با حداقل بودجه کلی در ۶ تیر ماه سال جاری، به مدت ۶ روز نمایش داده شد. کاربران اینترنتی پس از دیدن بنر زیر، وارد صفحه فرود اختصاصی بیدک می‌شدند.

bidok

در ابتدا هدفمندی را به صورت عادی در نظر گرفتیم؛ زیرا همه کاربران به نوعی مخاطب هدف این سرویس بودند. در ساعات مختلف شبانه روز هدفمندی‌های مختلفی را امتحان کردیم اما نرخ تبدیل مناسبی ایجاد نشده بود.

با این حال تعداد کمی از کلیک‌ها منجر به ثبت نام می‌گردید. البته نباید با توجه به بودجه حداقلی و عدم شناخت کافی نسبت به برند بیدک، در شروع کمپین انتظار بازدهی موثر و دلخواه را داشت.

راه‌حل:

پنل آنالیتیکس بیشترین تعداد کلیکها را از سیستم عامل ویندوز نشان می‌داد و نرخ تبدیل در حالت اولیه (غیرهدفمند) با اهداف اولیه کمپین فاصله داشت.با توجه به تعدد کلیک از سیستم عامل ویندوز، کمپین را در هدفمندی سیستم عامل و فقط ویندوز ویرایش کردیم.

نتایج:

۱- ۲ برابر شدن نرخ تبدیل نسبت به روزهای اولیه فعال بودن کمپین به صورت غیر هدفمند

۲- ساخت ۱۵۰ وبسایت فروشگاهی، که این عدد قبل از ویرایش نهایی کمپین ۱۲ بود

۳- افزایش ۲۱ درصدی نرخ کلیک خوری موثر

۴- پنج برابر شدن تعداد ثبت نام