بررسی کمپین آنلاین یونیلیور

برندینگ و فروش محصولات به صورت آنلاین

بررسی کمپین آنلاین یونیلیور
درباره‌ی شرکت یونیلیور

شرکت یونیلیور از سال ۲۰۰۹ تاکنون در رتبهٔ سوم از بزرگترین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی جهان، قرار دارد. یونیلیور یک شرکت منحصربه‌فرد با تاریخچه‌ای غنی و آینده‌ای درخشان است. محصولات یونیلیور در سال ۲۰۰۱ به ایران وارد شد و سال ۲۰۰۳ به ثبت رسید و کارش را با ۵ کارمند آغاز کرد.

نوشته شده توسط مرتضی علوی نیک - ۱۰ تیر ۱۳۹۶

کمپانی یونیلیور درصدد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای معرفی و فروش هم‌زمان دو برند سیف و دامستوس به عنوان یک پکیج کامل تمیزکننده و سفیدکننده سطوح بود. از اهداف این کمپین باید به بهبود کامل برندینگ در فضای دیجیتال و فروش محصولات به صورت آنلاین اشاره کرد. شرکت دی ام سی (DMC) نیز به عنوان کانون رسانه‎‌های دیجیتال، طراحی و اجرای تبلیغات دیجیتال این کمپین را عهده‌دار شد.

  • ۱۱۴۰۰۰

    تعداد کلیک روی بنرهای تبلیغاتی
  • ۲۰٪

    برگشت مجدد کاربران

برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی:

در آغاز، جامعه هدف به دقت و بر اساس تحقیقات بازار انتخاب شد و پس از شناخت مخاطبان هدف که خانم‌های خانه‌دار بین ۲۰ تا ۴۵ سال بودند، به این نتیجه رسیدیم که ترویج محتوای ویدیویی مربوط به این محصولات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب ایجاد تعامل با آنان می‌شود. به این ترتیب شاخص و هدف اصلی را مشاهده و ترویج ویدیو در فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال قرار دادیم. چالش اصلی برای دسترسی به این مخاطبان شناسایی رسانه‌ها و فضاهایی بودند که در طول روز مورد توجه مخاطبان هدف، قرار می‌گیرد.

بنابراین چند نوع مختلف از پکیج‌های محصولات سیف و دامستوس با ۲۰% تخفیف ویژه به مناسبت نزدیک شدن به نوروز و رسیدن ایام خانه‌تکانی وارد بازار شد که در تصویر زیر یک نمونه از این پکیج‌ها را مشاهده می‌کنید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی از این جامعه هدف و انتخاب بهترین رسانه‌های تبلیغاتی، این کمپین را به ۳ بازه زمانی تقسیم کردیم:
بازه زمانی اول ( ۳ روز نخست) : آزمایش همه رسانه های دیجیتال

بازه زمانی دوم( ۱۲ روز) : شناسایی و آنالیز دقیق رسانه های آزمایش شده و انتخاب بهترین رسانه ها

بازه زمانی سوم( ۲۸ روز) : انتقال تمرکز و بودجه به رسانه هایی که بیشترین نرخ تبدیل را داشته اند.

مجموع این رسانه ها به بیش از ۸ رسانه بزرگ می رسید که همه آن‌ها به بهترین شکل ممکن مورد آزمایش قرار گرفت و تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ادامه کمپین جمع آوری شد.

برای این کمپین یک صفحه فرود ( آدرس : domestosandcifpromotion.com ) با تمامی امکانات مورد نیاز طراحی و کد نویسی شد و با توجه به هدف اصلی کمپین، ویدیوی تبلیغاتی در قسمت بالای وبسایت به نمایش درآمد.

پس از تحلیل های انجام شده در زمان اجرای کمپین روزانه بیش از ۱۰۰ بار اسم دامستوس در گوگل جست و جو می‌شد ( می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید) پس ما تصمیم گرفتیم یک کمپین گوگل ادوردز با هدف فروش اجرا کنیم و صفحه فرود را مستقیما روی پکیج موجود در دیجی کالا قرار دادیم.

تنها بعد از ۱۲ ساعت از شروع کمپین ۳ بار تمامی پکیچ های سیف و دامستوس به صورت کامل در دیجی‌کالا به فروش رسید و این پکیج در بخش پربازدید ترین و پرفروش ترین محصولات شست و شو در دیجی کالا قرار گرفت!

بهینه سازی دیگری که روی این کمپین دیجیتال انجام شد افزایش نرخ کلیک روی مشاهده ویدئو به میزان ۷۰۰% بود که رشد فوق‌العاده‌ی است. راز این رشد انتخاب رسانه‌هایی بود که کاربران آنها نرخ تبدیل بالاتری در مشاهده ویدئو نسبت به رسانه های دیگری داشته‌اند.
با اجرای کمپین هدفگیری مجدد در کنار دیگر کمپین ها میزان بازگشت افرادی که قبلا وارد صفحه فرود شده بودند به ۲۰٪ کل ورودی‌ها رسید و این موجب موفقیتی کم‌نظیر در این کمپین شد.

نتایج:

  •  ۱۵ میلیون بار نمایش در فضای مجازی
  •  ۱۱۴ هزار بار کلیک روی بنرهای تبلیغاتی
  • ۹۰۰ کلیک روی آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در صفحه فرود
  • کسب رتبه ۵۰۰۰ الکسا

همه این‌ها با ۹ بار بهینه‌سازی ثابت کرد که با استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود در دنیای دیجیتال می‌توان تبلیغاتی تا این اندازه اثربخش را در فضای دیجیتال طراحی و اجرا کرد.