بررسی کمپین آژانس ره‌بال آسمان

بررسی کمپین‌های برندینگ و جذب مشتری

بررسی کمپین آژانس ره‌بال آسمان
درباره‌ی شرکت آژانس ره‌بال آسمان

آژانس ره‌بال آسمان در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و با تمرکز روی قسمت‌های فروش خارجی ، داخلی ، بخش تور و گردشگری فعالیت خود را آغاز نمود.

نوشته شده توسط امیرحسین موسوی - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

در این نمونه موردی، روی دو کمپین برندینگ و جذب مشتری ره‌بال آسمان در فضای آنلاین تمرکز می‌کنیم که عمده کمپین‌های تبلیغاتی آنها، تبلیغات کلیکی بوده و از این طریق توانسته‌اند که به هدف خود برسند.

  • ۵٪

    نرخ تبدیل
  • ۵۰٪-

    رتبه الکسا

مشکلات و اهداف:

آژانس مسافرتی ره‌بال آسمان برای طراحی و شروع کمپین تبلیغاتی خود، نیازهای زیر را اعلام کرد:

۱. نیاز به دیده شدن (Branding)

۲. نیاز به جذب مشتری (Lead)

راه‌حل:

راهکارها و استراتژی‌های زیر برای رسیدن به اهداف و برطرف نمودن نیازهای بالا، درنظر گرفته شدن:

کمپین برندینگ:

به طور کلی همه کسب‌وکارها برای دیده شدن و افزایش آگاهی کابران نسبت به خدمات آنها می‌بایست یک کمپین برندینگ در مرحله اول تبلیغات خود در نظر بگیرند، این کمپین در ای‌نتورک بدون هدفمندی یعنی نمایش در تمامی وبسایت‌ها ، نمایش در تمامی سیستم عامل‌ها و نمایش در تمام نقاط جغرافیایی آغاز به کار کرد. به این صورت که کاربر با دیدن بنرهای زیر که توسط تیم دیزاین ای‌نتورک طراحی شده‌اند وارد صفحه اصلی وبسایت رهبال آسمان می شد.

1

در این کمپین هدف ما آشنایی کاربران با وبسایت و بخشهای مختلف رهبال آسمان بود.

کمپین جذب مشتری:

استراتژی‌ای که در جهت جذب مشتریان بالقوه برای ره بال درنظر گرفته شد، دریافت شماره تلفن کاربران در ازای اطلاع رسانی از آخرین پروازهای چارتری بود، شیوه‌ای موثر که با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی متفاوت است از این جهت که در این کمپین کاربران در صورت تمایل می‌توانند شماره خود را وارد کنند پس در نتیجه هیچ تبلیغی از نوع اسپم برای کاربران فرستاده نمی‌شود.

برای این هدف کاربران اینترنتی با دیدن بنر زیر وارد لندینگ پیج اختصاصی دریافت شماره تلفن می‌شوند.

ما با طراحی این نوع بنر برای کمپین لید جنریشن حس اقدام سریع برای خرید و یا پایان رزرو پروازهای چارتری را در کاربر ایجاد کردیم .

2

و  همانطور که در لندینگ پیج زیر مشاهده می کنید، در کنار اهداف ذکر شده، حس راحتی در رزرو پروازهای چارتری را نیز القا کردیم.

screen-shot-2016-08-28-at-7-44-51-am

نتایج

تحلیل کمپین های رهبال به کمک تیم ای‌نتورک  و با گذاشتن utm بر لینک بنرهای دو کمپین و قرار دادن کد گوگل آنالتیکس در صفحات فرود آن و با تنظیم goal روی دریافت شماره تماس کاربران در لندینگ پیج کمپین لید جنریشن به نتایج زیر دست یافتیم :

 

  • بازدید روزانه کاربران از بخشهای مختلف وبسایت ره بال آسمان و پیدا کردن نقاط ضعف وبسایت
  • نرخ تبدیل میانگین ۵ درصدی بر روی کمپین لید جنریشن
  • دریافت بیش از ۸۰۰ شماره تلفن از کمپین لید جنریشن
  • کاهش ۵۰ درصدی رتبه الکسا