کتاب‌های کوچک بهینه‌سازی به روش A/B Test – جلد دوم

بررسی ۵ نمونه موردی به منظور بهینه‌سازی صفحات وب به روش A/B Test

کتاب‌های کوچک بهینه‌سازی به روش A/B Test – جلد دوم

کتاب‌های کوچک بهینه‌سازی به روش A/B Test - جلد دوم

A/B Test

تعداد صفحات: ۳۸ صفحه

زبان کتاب : فارسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه : ۴۵ دقیقه

دریافت کتاب
دیدن همه کتابها

چرا انجام A/B Test ضرورت دارد؟

در مرحله‌ای از تبلیغات متوجه می‌شویم که آنالیز‌های ما به تنهایی نمی‌تواند مشخص کنند که آیا طراحی انجام‌ شده برای صفحات‌وب، بنرها، صفحات فرود و… بهترین تاثیر را درجذب و هدایت ترافیک را دارند یا خیر؟ درست است که یک اصولی برای پیش بینی واکنش کاربران وجود دارد اما این اصول بسیار کلی‌نگر هستند و نمی‌توانند همه جزییاتی که در طراحی‌های مختلف اتفاق می‌افتند را پوشش دهند. بدین‌ترتیب، رفتارشناسیِ صد درصدی، قبل از به نمایش گذاشتن طراحی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. مگر اینکه این رفتار‌شناسی و واکنشی که کاربران نسبت به علائم، پارامترها و طراحی‌ها نشان می‌دهند را جز به جز مورد آزمایش قرار دهیم این آزمایش‌ها به بهینه‌سازی هرچه بیشتر طراحی‌ها و استراتژی کمک شایانی خواهند کرد و ضرورت انجام  A/B Test را توجیه می‌کنند.

پس بر آن شدیم به منظور درک بهتر تاثیرات مثبت A/B Test بر بهبود صفحات وب به بررسی نمونه‌های موردی در این زمینه بپردازیم تا با آنالیز آن‌ها به سوالاتی را مطرح کنیم و با پاسخ به آن‌ها صفحات وب‌ خود را تاثیر‌گذارتر کنیم:

  • کاربران چه مسیری را برای جستجو انتخاب می‌کنند؟
  • به چه طراحی‌هایی واکنش مثبت می‌دهند؟
  • چه زمانی کاربران تصمیم نهایی را می‌گیرند؟
  • میزان حد انتظار کاربر برای خارج نشدن از صفحه شما چقدر است؟
  • آیا تعامل کاربر در صفحات فرود یا صفحات وب‌سایت شما به درستی اتفاق می‌افتد؟

دیگر مجموعه کتاب‌های مرتبط  :

  1.  کتاب‌های کوچک بهینه‌سازی به روش A/B Test – جلد اول
  2.  کتاب‌های کوچک بهینه‌سازی به روش A/B Test – جلد سوم